Kettlebels ή άρση δραμιών η προπόνηση που βοηθά όλα τα αθλήματα για βελτίωση της αγωνιστικής ικανότητας και όχι μόνο. Τα Κέτλεμπελς (kettlebells) για όσους δεν γνωρίζετε είναι μία μορφή προπόνησης τα φερόμενα κλασσικά Ρωσικά βάρη, τα οποία όμως έχουν ρίζα και καταγωγή την Ελλάδα και πλέον έγιναν άθλημα και στη χώρα μας σαν άρση δραμιών, με πρωτεργάτη και ιδρυτή τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Παντελή Φιλικίδη. Για όσους ασχοληθείτε είτε ασκούμενοι σε αυτά σαν κύριο άθλημα, είτε συμπληρωματικά για κάποιο χρονικό διάστημα τα αποτελέσματα θα είναι εκπληκτικά, και πιθανό να ενθουσιαστείτε τόσο που να μην θέλετε να ξαναχρησιμοποιήσετε το κάθε αγαπημένο σας μηχάνημα.

   Κάνοντας διάφορες ασκήσεις με kettleebells, μπορεί να αντικαταστήσετε πολλές από τις συνηθισμένες σύνθετες ασκήσεις που κάνατε. Μην εκπλαγείτε όμως αν παρατηρήσετε επιπλέον απώλεια λίπους ή ενεργοποίηση του πυρήνα. Τα kettlebells προκαλούν και τα δύο. Μην διστάσετε να συνδυάσετε τα kettlebells με την κανονική σας προπόνηση με βάρη. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα kettlebells για καρδιαγγειακή βελτίωση.


   Ένας από τους συνεργάτες του Παντελή Φιλικίδη είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κρυωνάς Γιώργος. Γνωστός και μη εξαιρετέος επιχειρηματίας – διαθέτει κατάστημα αθλητικών ειδών Μαδύτου 8 Γιαννιτσά. Επιπρόσθετα όμως ξεχωρίζει τόσο για τις αγωνιστικές και προπονητικές του ικανότητες – λειτουργεί γυμναστήριο στον πεζόδρομο Γιαννιτσών (Ελευθερίου Βενιζέλου 86, τηλ. 23820 26.166) και προπονεί ομάδες και άτομα προσφέροντάς τους τα μοναδικά οφέλη που τα kettlebels παρέχουν.


   Με τον Γιώργο Κρυωνά είχαμε ενδιαφέρουσα συζήτηση σε αποκλειστική συνέντευξη και την παραθέτουμε αυτούσια.
   Αλήθεια τι είναι τα kettlebells και γιατί να ασχοληθεί κάποιος με αυτά; Τα kettlebells είναι μεταλλικές μπάλες εκγύμνασης που έχουν τις ρίζες τους στην Ρωσία, αυτή η μορφή εκγύμνασης έχει εισβάλει στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο και κατακτά συνέχεια όλο και περισσότερους οπαδούς. Το μόνο κοινό που έχουν τα kettlebells με τα παραδοσιακά βάρη είναι το ίδιο τους το βάρος, καθώς σε αντίθεση με τα βάρη και τα μηχανήματα γυμναστικής που συναντά κανείς στο γυμναστήριο τα δράμια (kettlebells) δεν περιορίζονται στην απομονωμένη εκγύμναση των μυών. Τα παράξενα αυτά βάρη χτίζουν δύναμη, αντοχή, ευλυγισία και ισορροπία. Ότι ακριβώς χρειάζεται ένας αθλητής-πρωταθλητής. Είναι έτσι φτιαγμένα που για να καταφέρει ένας ασκούμενος να κάνει μια κίνηση με αυτά, θα πρέπει να δραστηριοποιήσει περισσότερους μύες στο σώμα του για να την εκτελέσει σωστά, αλλά και για να κριθεί ο ίδιος σε ισορροπία.

   Και σε ποιους απευθύνονται; Η άσκηση με kettlebells ξεκινά απο μικρές ηλικίες έως και βετεράνους αθλουμένους.Τα kettlebells έκαναν την εμφάνισή τους στα γυμναστήρια τα τελευταία χρόνια και είναι ένα εργαλείο “χαμηλής τεχνολογίας αλλά υψηλής αντίληψης» εργαλείο που υπόσχεται λειτουργική προπόνηση. Αυτές οι σιδερένιες μπάλες με την λαβή έχουν ξαναγίνει το βασικό μέσο εκγύμνασης πολλών αθλητών και celebrities. Ούτως ή άλλως η τάση στην γυμναστική παγκοσμίως τείνει προς την επιστροφή στα βασικά και στις ρίζες (back to the roots), πάνω σε αυτή την λογική στηρίζονται και τα προγράμματα με kettlebells. Η απομόνωση στην εκγύμναση των μυών και η χρήση μηχανημάτων γυμναστικής έχει δείξει πως δεν παράγει “αληθινή δύναμη». Οι ασκήσεις που γίνονται στα μηχανήματα μπορούν να προσφέρουν όγκο στους μυς αλλά όχι τόσο ποιοτική δύναμη.

  Yπάρχουν Καρδιαγγειακά οφέλη – καύση λίπους; Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Wisconsin στην Αμερική εξέτασαν τα οφέλη στο σώμα του kettlebells και συμπέραναν ότι οι απλοί αθλούμενοι με kettlebells μπορούν να έχουν τα διπλάσια αποτελέσματα στο μισό χρόνο από άλλες μορφές γυμναστικής. Βρήκαν ότι η μέση καύση κατά τη διάρκεια της προπόνησης εκρηκτικών ασκήσεων με δράμια (kettlebells) είναι 20.2 θερμίδες το λεπτό, δηλαδή γύρω στις 404 θερμίδες το εικοσάλεπτο, 1200 περίπου την ώρα ενώ η μέση καύση θερμίδων σε τρέξιμο μιας ώρας είναι γύρω στης 350 θερμίδες. Συμπερασματικά αν θέλετε μέγιστη καύση λίιπους και δυνατή καρδιά βάλτε τα kettlebells στην καθημερινότητά σας.

   Προπόνηση με δράμια εξυπηρετεί τα μαχητικά αθλήματα; Η προπόνηση με δράμια (kettlebells) είναι το ιδανικό εργαλείο για αντοχή στην δύναμη, έκρηξη, ταχυδύναμη και προσδίδει σώμα μαχητή, αλλά και τις ανάλογες ικανότητες. Θεωρείται αρχαίο μυστικό των δυνατών αθλητών πάλης και πυγμαχίας.

  Λίγα λόγια να μας πείτε για την Ιστορία των kettlebells; Τα δράμια χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες για την ανάπτυξη δύναμης και αντοχής. Υπάρχουν αρχαιολογικά ευρύματα που αποδεικνύουν ότι παρόμοια όργανα γυμναστικής χρησιμοποιούνταν στην αρχαία Ελλάδα. Στο μουσείο της Κορίνθου υπάρχει ο λίθος του βύβωνα, ένας βράχος 143 κιλά με λαξευμένη λαβή και χαραγμένη πάνω του την επιγραφή “Βύβων τ’ ετέρει χερί υπέρ κεφαλάς υπερέβαλε το όφοια” δηλαδή “ ο Βύβων με ανύψωσε με το ένα χέρι πάνω από το κεφάλι του’’. Ο λίθος του Βύβωνα φυλάσσεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Ολυμπίας.

   Τα kettlebells πως εμφανίστηκαν στην Ρωσία; Το πρώτο kettlebell (girya) εμφανίζεται το 1704 στην Ρωσία. Χρησιμοποιούνταν ως μονάδα μέτρησης στις εμπορικές συναλλαγές και στο ζύγισμα των δημητριακών. Καθώς η Ρωσική κουλτούρα θεωρούσε μεγάλη αρετή την σωματική δύναμη γινόντουσαν διάφορες άρσεις και άτυποι αγώνες με τα δράμια στα πανηγύρια και στις γιορτές. Ο κόσμος αντιλήφθηκε ότι αυτή η δραστηριότητα είχε σημαντικά οφέλη για την υγεία.

   Τα kettlebells πως ήρθαν στην Ελλάδα; Ο άνθρωπος που έφερε κυριολεκτικά τα δράμια στην Ελλάδα τον Αύγουστο του 1997 από τη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα από την δημοκρατία του Καζακστάν κάνοντας ταξίδι ενός μήνα με λεωφορείο, είναι ο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΦΙΛΙΚΙΔΗΣ εθνικός προπονητής του Καζακστάν για 18 χρόνια και αντιπρόεδρος της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ (GIREVOY SPORT) με έδρα την Μόσχα . Ο προπονητής των παγκόσμιων πρωταθλητών πήρε την βαλίτσα με τα μετάλλιά του και έστειλε με λεωφορείο στην Ελλάδα 5 τόνους δράμια – βάρη – ολυμπιακές μπάρες με την βοήθεια του ΓΙΑΝΝΗ ΠΡΙΟΝΙΔΗ παλαιστή και αθλητή του δραμιού. Έφερε πίσω στην πατρίδα του το Αρχαιοελληνικό άθλημα του δραμιού. Αυτός ήταν ο στόχος του Φιλικίδη να μην χαθεί η Ελληνική προέλευση του δραμιού. Ο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΦΙΛΙΚΙΔΗΣ έχει πάνω από 45 παγκόσμια ρεκόρ στην ΑΡΣΗ ΔΡΑΜΙΩΝ όπως επίσης και σε δύο άλλα δυναμικά αθλήματα, την ΧΕΙΡΟΠΑΛΗ και την ΑΡΣΗ ΒΑΡΩΝ και έχει αναδείξει πάνω από 50 παγκόσμιους πρωταθλητές έως τώρα.

   Ποια είναι σχέση του Γιώργου Κρυωνά με τα δράμια (kettlebells); Ο Παντελής Φιλικίδης ως αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας (girevoy sport) και πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Δραμιών με όρισε ως Υπεύθυνο Ανάπτυξης του αθλήματος για όλη την Ελλάδα.

   Ο Γιώργος Κρυωνάς έχοντας πολλές συμμετοχές σε αγώνες και σεμινάρια σχετικά με το άθλημα, όπου είναι πιστοποιημένος kettlebell trainer PROFESSIONAL, πιστοποιημένος κριτής GIREVOY JUDGE C CLASS-REGIONAL, 2ος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Άρσης Δραμιών ( GIREVOY SPORT) 2016 και Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην κατηγορία 44 ετών στο 25ο GIREVOY SPORT WORLD CHAMPIONSHIP ΛΟΥΤΡΑΚΙ ATHENS 2017 και πιστοποιημένος εκπαιδευτής από την WORLD JU JITSU FEDERATION και κάτοχος μαύρης ζώνης 1 νταν.

   Υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Άρσης Δραμιών και με την βοήθεια του Αντιπροέδρου της ΠΑΝΤΕΛΗ ΦΙΛΙΚΙΔΗ διοργανώνει σεμινάρια και αγώνες. Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Άρσης Δραμιών 2018 είναι να πραγματοποιηθεί στον Ασπρόπυργο Αττικής στις 29 Απριλίου στο Δημοτικό στάδιο που προς τιμή του φέρνει το όνομά του ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΦΙΛΙΚΙΔΗΣ. Μετά έχει σειρά το ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ τον Ιούνιο με συμμετοχή όλων των χωρών των Βαλκανίων και το τοπικό ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Επίσης ετοιμάζονται και για το ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ GIREVOY SPORT τον Νοέμβρη 2018 στο ΟΥΖΜΠΕΚΙΣΤΑΝ.


   Εμείς να του ευχηθούμε ολόψυχα να πετύχει τους στόχους που έχει οριοθετήσει και να είναι πρεσβευτής επιτυχιών σε Παγκόσμια κλίμακα με κατακτήσεις μεταλλίων όπως ο δάσκαλός του Παντελής Φιλικίδης, φέρνοντας όλο τον κόσμο κοντά στο Αθλητισμό, καθώς τα kettlebels δεν έχουν όριο ηλικίας – από 6 έως και 98 ετών υπάρχουν συμμετοχές ενεργών αθλητών…!