Το kick boxing είναι ένα δυναμικό μαχητικό άθλημα, με πολλές ομοιότητες άλλων πολεμικών τεχνών, για παράδειγμα το καράτε πλήρους επαφής (full contact), η την ταϊλανδέζικη πυγμαχία ή το γαλλικό savate. Τα τελευταία χρόνια η τέχνη με την οποία έχει την περισσότερη σχέση ομοιότητα και παράλληλη πορεία ανάπτυξης σαφέστατα είναι το ταϊλανδέζικο muay thai.

Η ιστορία του κικ μπόξινγκ ξεκινά από τις δεκαετίες 1960 και 1970 στις ΗΠΑ, από τις πρώτες αναμετρήσεις καράτε πλήρους επαφής, ενώ ο όρος «kick boxing» μάλλον δημιουργήθηκε από έναν ιάπωνα διοργανωτή αγώνων, ο οποίος τη δεκαετία του 1950 ήθελε να μεταφέρει στη χώρα του τους αγώνες muay thai που είχε δει στην Ταϊλάνδη. Σε κάθε περίπτωση, το άθλημα εξαπλώθηκε σε όλον τον κόσμο, ανεξαρτήτως των υπολοίπων μαχητικών παραδόσεων κάθε χώρας και ακόμα και σήμερα διατηρεί ένα μεγάλο μέρος της δημοτικότητας που γνώρισε την εποχή εκείνη προσελκύοντας πολυάριθμους ενδιαφερόμενους στα γυμναστήριά του.

Tο kick boxing περιλαμβάνει τεχνικές της κλασσικής πυγμαχίας καθώς και λακτίσματα του karate–το εύρος των χτυπημάτων και των λακτισμάτων καθορίζεται από τους κανόνες της εκάστοτε ομοσπονδίας και διοργάνωσης. Τόσο στην εξάσκηση όσο και στους αγώνες, οι αθλητές φορούν προστατευτικό εξοπλισμό και το ζητούμενο είναι, η συγκέντρωση πόντων ή η εξουδετέρωση του αντιπάλου με νοκ-άουτ ή νοκ-ντάουν. Σαν άθλημα προκαλεί το ενδιαφέρον νεώτερων ασκούμενων που διαβλέπουν και την πιθανότητα συμμετοχής σε κάποια αγωνιστική διοργάνωση.

Οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν να εγγραφούν σε ένα σωματείο kick boxing προσβλέποντας στην εκμάθησή μιας μεθόδου αυτοάμυνας το σκεπτικό στις περιπτώσεις αυτές είναι τόσο η αποτελεσματικότητα του αθλήματος που αποδεικνύεται στους αγώνες, όσο και εκτός γυμναστηρίου και είναι πιο ρεαλιστικό από κάθε πολεμική τέχνη που εξαντλείται στη «θεωρία».

Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο πάντως, το kick boxing έχει καταφέρει να βρει τη θέση του στο παγκόσμιο στερέωμα των μαχητικών αθλημάτων και παραμένει ψηλά στην προτίμηση πολλών ασκούμενων.

Οι πολεμικές τέχνες ανέκαθεν θεωρούνταν μια πολύ δυνατή εκγύμναση. Τα τελευταία χρόνια το kickboxing μια πολύ διαδεδομένη ρεαλιστική τέχνη που έχει τεράστια άνθηση και ανάπτυξη. Απευθύνεται σε άνδρες, γυναίκες και παιδιά και έχει εξελιχθεί τόσο σε ένα άθλημα συναγωνισμού, αλλά και ως μηχανισμός προπόνησης και αυτοάμυνας.

Ανεξάρτητα από το τι θα σας ωθήσει να ασχοληθείτε με αυτό, η δραστική αυτή μορφή άσκησης, μπορεί να ωφελήσει την υγεία και την ποιότητα της ζωής σας με πολλούς και σημαντικούς τρόπους, καθώς γυμνάζει ουσιαστικά ολόκληρο το σώμα κινητοποιώντας πολλές αρθρώσεις και μεγάλες μυϊκές ομάδες.

Ο συνδυασμός μάλιστα αεροβικής με kick boxing, το cardio kick boxing, αποτελεί μια πολύ καλή μορφή άσκησης και σε αντίθεση μάλιστα με το απλό kick boxing, το cardio kick boxing δεν απαιτεί εξοπλισμό.

Ας δούμε όμως τα 8 σημαντικότερα οφέλη του kick boxing

1. Ανακουφίζει από το στρες. Το kick boxing χρησιμοποιείται και ως τεχνική χαλάρωσης, καθώς απελευθερώνει την ορμόνη ενδορφίνη, που μας κάνει να αισθανόμαστε καλά, ανακουφίζει από τον πόνο και βοηθά στη μείωση της κατάθλιψης. Ο αθλητής του kick boxing εκτονώνεται στο σάκο με χτυπήματα κλωτσιές ή γροθιές,«αντικαταθιστώντας» έτσι το στρεσογόνο παράγοντα.

2. Βελτιώνει την στάση του σώματος. Tο kick boxing βοηθά να «χτίσετε» τους μυς του κορμού σας, τους κοιλιακούς και χαμηλά στην πλάτη. Στο kick boxing, οι μύες του κορμού εργάζονται συνεχώς και ανταποκρίνονται καλύτερα στις ασκήσεις που απαιτούν ελάχιστο φορτίο και παρατεταμένη ένταση. Οι κοιλιακοί δουλεύουν, σε κάθε στρίψιμο του σώματός σας για να ρίξετε μια γροθιά, ή για να δώσετε μια κλωτσιά ή για να αλλάξετε κατεύθυνση,συμπεριφορές που βοηθούν στη βελτίωση της ευελιξίας και της στάση σας.

3. Λειτουργεί ως μηχανισμός αυτοάμυνας. Όπως άλλες πολεμικές τέχνες, έτσι το cardio kick boxing ή το kick boxing στο γυμναστήριο, μπορεί να βοηθήσει στην αυτοάμυνα. Οι γροθιές και οι κλωτσιές όμως θα πρέπει να γίνονται με σωστή τεχνική και χρονοδιάγραμμα.

4. Βελτιώνει το συντονισμό μας. Το kick boxing αποτελεί την ιδανική λύση. Βελτιώνοντας τα αντανακλαστικά του σώματός σας και προσφέροντας συντονισμό σε όσους αντιμετωπίζετε αυτού του είδους τα προβλήματα συντονισμού ή έχετε περιορισμένα αντανακλαστικά, διορθώνοντας και τη στάση του σώματός σας.

5. Συμβάλλει στην ολοκληρωμένη άσκηση σώματος. Το ιδανικό είναι να κάνετε προπόνηση για ολόκληρο το σώμα, με αεροβικές ασκήσεις σε συνδυασμό με ασκήσεις αντοχής. Το kick boxing τα προσφέρει και τα συνδυάζει όλα αυτά. Κανένα μέρος του σώματος δεν εξαιρείται κατά την εκτέλεση αυτής της άσκησης. Με την ταυτόχρονη λειτουργία των μυών του κορμού, τους μύες των μηρών, των χεριών και των ποδιών, θα έχετε μια πλήρη ολοκληρωμένη προπόνηση.

6. Βελτιώνει την αντοχή και δυναμώνει την καρδιά. Το Cardio kickboxing, ωφελεί και την καρδιά. Οι κινήσεις που περιλαμβάνει, βοηθούν την καρδιά να αντλεί το αίμα πιο γρήγορα και έτσι την ενισχύουν, ενώ η αντοχή σας θα αρχίσει να αυξάνεται. Σε μακροπρόθεσμη βάση, βοηθά επίσης στον έλεγχο της πίεσης του αίματος. Το kick boxing έχει θετικό αντίκτυπο στο καρδιαγγειακό καθώς και στο αναπνευστικό σύστημα.

7. Βοηθά στην απώλεια βάρους. Όπως και άλλες μορφές άσκησης, το kick boxing «καίει» θερμίδες, τονώνει και χτίζει τους μυς και έτσι μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Ανάλογα με τον τύπο και την ένταση της άσκησης, ποικίλλει και ο αριθμός των θερμίδων που καταναλώνονται. Σύμφωνα με έρευνες, με το kick boxing μπορούμε να κάψουμε 350 με 450 θερμίδες σε μια ώρα, ή ακόμη περισσότερες αν συνδυάσουμε κινήσεις του πάνω και κάτω μέρους του σώματος. Το American College of Sports Medicine, προτείνει καρδιοαναπνευστική άσκηση, όπως το kick boxing για 30 λεπτά την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα, για να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα απώλειας βάρους.

8. Βελτιώνει την ισορροπία. Με τα γρήγορα στριφογυρίσματά του, το kick boxing μπορεί να βελτιώσει τη σταθερότητα και την ισορροπία σας. Καθώς μεγαλώνουμε, ο βηματισμός μας γίνεται λιγότερο ανάλαφρος και χάνουμε σιγά σιγά τη σταθερότητά μας. Τα ποσοστά πτώσης επίσης αυξάνονται με την ηλικία λόγω της μειωμένης σταθερότητας. Μια καλή ισορροπία, θα μας βοηθήσει να προλάβουμε προβλήματα στη σταθερότητά μας στο μέλλον, αλλά και στην πρόληψη καταγμάτων των οστών.

Τέλος, μια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το kick boxing είναι αποτελεσματικό στη βελτίωση της ισορροπίας και της βάδισης σε ασθενείς με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας.
Εξοπλισμός: Φόρμα γυμναστικής ή στολή, γάντια (αναλόγως κατηγορίας), προστατευτικές ταινίες που φοριούνται μέσα από τα γάντια (μπαντάζ), προστατευτικό κράνος, προστατευτική μασέλα, προστατευτικά ποδιών(καλαμίδες).