Το ki στα γιαπωνέζικα ή chi στα κινέζικα ή πράνα στα Ινδικά ή πνεύμα στο Χριστιανισμό ή Ζωογόνος Δύναμη(Ζωτική Ενέργεια) στα Νεοελληνικά, είναι μία από τις πιο παλιές έννοιες της κλασικής Ιαπωνικής, Κινέζικης και Ινδικής φιλοσοφίας και κοσμοθεωρίας, δηλαδή η ουσία που κάνει την ζωή να υπάρχει. Κατανοώντας το ki στο Ανθρώπινο Σώμα συνδυάζοντας και καλλιεργώντας την αναπνοή και μια ιδιότυπη άσκηση, στην Άπω Ανατολή πιστεύουν ότι με την ενέργεια αυτή μπορούμε να πετύχουμε θεαματικά αποτελέσματα που για κάποιους θεωρούνται υπερφυσικά. Όποιος γνωρίζει πώς να τιθασεύει το ki δύναται να χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια σε στιγμές νοητικής ή φυσικής ανάγκης, αναζητώντας στην ζωή του την ισορροπία ανάμεσα στο Γιν και το Γιάν.

Σύμφωνα με την θεωρία του Γιν και του Γιαν, όλη η ζωή υπάρχει σε μία ισορροπία ανάμεσα στις αντιθέσεις καλού-κακού, ημέρας-νύχτας, θηλυκού-αρσενικού.Το ki του Σύμπαντος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καλό(θετικό ki – σκέψεις, πράξεις, τα πάντα γύρω μας είναι θετικά) και για κακό (αρνητικό ki – το αντίθετο αποτέλεσμα είτε σαν σκέψη, είτε σαν πράξη).

Το ki κυλάει στο Ανθρώπινο Σώμα κατά μήκος αόρατων καναλιών που είναι γνωστά ως Μεσημβρινοί (12 Σταθεροί). Κιούσο : το σημείο πρόσβασης σε ένα Μεσημβρινό. H Διέγερση των Κιούσο γίνεται με Βελόνες (Ενίσχυση της ροής του ki) και με Χτύπημα (Παρεμπόδιση της ροής του ki). Μέσα από την ατομική προσπάθεια, οι εκπαιδευόμενοι χτίζουν την υγεία τους και αποτρέπουν τις ασθένειες συνδυάζοντας την πειθαρχία του μυαλού, του σώματος και της ζωτικής ενέργειας του σώματος.

Μέσα από την στάση του, την ηρεμία, την χαλάρωση την αυτοσυγκέντρωση και την κίνηση των άκρων ρυθμίζεται το σώμα, το μυαλό και η αναπνοή(εισπνοή και εκπνοή). Μέσα από ήπιες (απαλές) ασκήσεις ενδυναμώνεται η πνευματική, νοητική και φυσική υγεία του ανθρώπου, ενώ μέσα από έντονες ασκήσεις που χρησιμοποιούνται από τις πολεμικές τέχνες προστατεύεται το σώμα από βίαια χτυπήματα. Το ki μπορεί να διαχωριστεί ανάλογα με την χρήση του(εξάσκηση) σε Ιατρικό(θεραπευτικό), Πολεμικό(αμυντικό) ή Πνευματικό(Χαλαρωτικό).

Οι κινήσεις του γίνονται με στατικές στάσεις σε ξαπλωμένη, καθιστή ή όρθια θέση δίνοντας έμφαση στην εσωτερική καλλιέργεια του σώματος. Το ki μπορεί να γίνει υπό την καθοδήγηση του μυαλού συνειδητά με κίνηση των άκρων ρυθμίζοντας την σωστή στάση του σώματος, ισορροπώντας την εξωτερική αυτή κίνηση να είναι φυσική και ήρεμη, ώστε με την σωστή αναπνοή το μυαλό να βρίσκεται σε ήρεμη κατάσταση.

Κάθε στάση του σώματος έχει διαφορετική επίδραση στον οργανισμό και το ανάλογο αποτέλεσμα.
• Φυσιολογική Καθιστή Στάση: Καθίστε σε μία καρέκλα με την πλάτη ίσια, τα πόδια ανοιχτά να ακουμπάνε στο έδαφος και τον κορμός σε ορθή γωνία με τους μηρούς. Αφήστε τα μάτια και το στόμα σας απαλά κλειστά, την γλώσσα να ακουμπάει στον ουρανίσκο, έχοντας ένα ελαφρό, αβίαστο χαμόγελο.
• Στάση με πόδια σταυρωτά: Καθίστε έχοντας τη μέση ίσια σε ένα σκληρό κρεβάτι ή επιφάνεια, με τα πόδια σταυρωτά, και τα χέρια να ακουμπάνε μπροστά από την κατώτερη κοιλιακή χώρα.
• Στάση του μισού λωτού: Καθίστε με την πλάτη ίσια σε ένα σταθερό κρεβάτι ή επιφάνεια, με το αριστερό πόδι πάνω στον δεξιό μηρό, και το δεξιό πόδι κάτω από το αριστερό γόνατο, ή και το ανάποδο. Ακουμπήστε τα χέρια στα γόνατά σας.
• Ύπτια θέση: Ξαπλώστε ανάσκελα σε ένα σταθερό κρεβάτι, το μαξιλάρι όχι τόσο ψηλό, τα πόδια σε ευθεία γραμμή, και τα χέρια στο πλάι του σώματος.
• Ξαπλωμένοι στο πλάι: Ξαπλώστε στη μία πλευρά σας με ένα χαμηλό μαξιλάρι, ο κορμός ίσιος, τα πόδια ελαφρά λυγισμένα, το πάνω χέρι ακουμπάει στον γοφό, και το κάτω χέρι στο μαξιλάρι.
• Όρθια θέση: Σταθείτε όρθιος, τα πόδια παράλληλα και με άνοιγμα περίπου όσο οι ώμοι σας και τα δάχτυλα των ποδιών σας να δείχνουν ελαφρά προς τα έξω. Έχετε τα δάχτυλα των χεριών λυγισμένα σαν να κρατούσατε μία μπάλα. Τα μάτια και το στόμα είναι ελαφρά κλειστά, με ένα ελαφρό χαμόγελο.
• Στάση Βαδίσματος: Σταθείτε ήσυχα για δύο με τρία λεπτά, μετά κάνετε ένα βήμα εμπρός με το αριστερό πόδι, τη φτέρνα να ακουμπάει πρώτη και τα χέρια να ταλαντεύονται προς τα δεξιά. Εισπνεύσετε από την μύτη και εκπνεύστε από το στόμα. Όταν όλο σας το βάρος έχει μετακινηθεί στο αριστερό πόδι, κάντε ένα βήμα με το δεξί πόδι, τη φτέρνα πρώτα, το σώμα και τα χέρια να ταλαντεύονται προς τα αριστερά. Εξασκηθείτε σε αυτόν τον τρόπο κίνησης προς τα εμπρός και πίσω για περίπου μισή ώρα ή για όσο μπορείτε χωρίς να κουραστείτε. Η διάρκεια της εξάσκησης διαφέρει ανάλογα με τον ασκούντα και την κατάσταση της υγείας του.

Στο ki στηρίζονται : Ο Βελονισμός, το Ρέικι, η Γιόγκα, το ΦένγΣούι, το Ται Τσι Τσουάν, οι Πολεμικές Τέχνες της Κίνας και Ιαπωνίας. Κάθε τι που έχει σχήμα πρέπει να έχει μία αρχή (το τίποτα δεν γεννάει το κάτι). Είναι η πραγματική ουσία του Σύμπαντος. Η ασταμάτητη ενέργεια που τρέφει το Σύμπαν. Δέν έχει αρχή και τέλος. Είμαστε ένα με το Σύμπαν και οι ζωές μας είναι
ένα μέρος της ζωής του Σύμπαντος.Το ki μας είναι μέρος του ki του Σύμπαντος και τα σώματα μας τα δοχεία που το προστατεύουν.

Οι ζωές μας γεννήθηκαν απο το ki και σε αυτό πρέπει κάποτε να καταλήξουν.